In de BRUZZKet-challenge van deze week dagen we je uit om je huis om te toveren tot een kermis, of beter gezegd, een KeTmis! 🎡🎢🎠 Bouw, knutsel en installeer de volgende kermisstandjes in je keuken, living, slaapkamer of wc en daag je gezin uit voor een competitieve namiddag in uw kot. 😎
Voor je aan de ketmis begint, heb je natuurlijk een groot scorebord nodig om de punten van elk familielid goed bij te kunnen houden. Knutsel er dus eentje in elkaar!
Je zal bij de meeste opdrachten ook een chronometer nodig hebben. ⏰ Je kan daar natuurlijk je gsm voor gebruiken.
Wie aan het einde van de dag verloren heeft, moet een opdracht doen die de andere gezinsleden voor hem of haar verzinnen.🔫
👇Klik op het BRUZZket-icoontje hieronder om de affiche te downloaden zodat je hem nadien kan printen en overal in huis kan ophangen.👇
⚾Attractie 1 : BLIKKEN WERPEN
Tover eerst je slaapkamer om tot het blikkenkraam.
Dit heb je nodig: enkele lege conservenblikken, een oude panty en een balletje of nat washandje.
Zo werkt het:
Zet de conservenblikken verspreid op de grond in je kamer. Iedereen moet nu om de beurt de panty, gevuld met de kleine bal of het washandje, over het hoofd trekken en daarmee de blikken proberen omgooien, zoals op de foto. 🤪
Wie de blikken het snelst kan omwerpen, is de winnaar van deze opdracht! Vergeet de tijd dus niet te meten met je chronometer.
Heb je geen blikken? 🥫 Probeer het dan met kleine waterflesjes!
🥛 Attractie 2: BALLEN BLAZEN
Voor deze uitdaging heb je een paar bekers nodig die je tot aan de rand vult met water. Daarnaast heb je ook nog een klein balletje nodig dat kan drijven, denk maar aan een pingpongballetje bijvoorbeeld. 🏓
Zo werkt het:
Je zet de bekers achter elkaar en legt het balletje op het water in de eerste beker. De kunst is om het balletje al blazend over alle bekertjes naar de overkant te brengen. 🥛
Alle deelnemers moeten dit om de beurt drie keer achter elkaar proberen. Het gezinslid dat het balletje het snelst drie keer aan de overkant krijgt, wint deze challenge.
🏌♀Attractie 3: MINIGOLF
Tover je living om tot een minigolf: het enige wat je nodig hebt is een pollepel, een balletje, wat papier en plakband. ⛳🏑
Maak eerst een parcours uit papier: knip verschillende obstakels: lange, korte, hoge, lage. Plak je obstakels aan de vloer met de plakband, net zoals op de foto.
Zorg dat je het parcours voorziet van een einde.
Zo werkt het:
Iedereen moet met de pollepel om de beurt het parcours afleggen terwijl de chronometer loopt. Wie het parcours het snelst aflegt, wint deze kermis opdracht!
🕸 Attractie 4: SPINNENWEB-PARCOURS
Maak van je badkamer een groot spinnenweb. 🕸 Hang de ruimte vol met touwtjes, sjaals, stroken stof of zelfs crêpepapier.
Zo werkt het:
Iedereen moet zo snel mogelijk van de ene kant van de badkamer naar de andere geraken, zonder het touw te raken.
Opnieuw wint degene met de kortste tijd. 🕷
Geen zin om je badkamer vol te hangen? Zoek dan een wasmand met gaten in en span verschillende touwtjes van gat naar gat. Leg op de bodem van de wasmand wat snoep. 🍬
Iedereen moet binnen de minuut zoveel mogelijk snoepjes uit het web vissen met een pincet. 🕷
Wie de meeste snoepjes heeft verzameld, wint.
Attractie 5: SPIJKERS MIKKEN
Elke deelnemer moet een touwtje met een spijker aan om zijn middel binden. 🔩 Let op dat het touwtje niet te lang of niet te kort is! De spijker moet goed tussen je benen kunnen bengelen.
Iedereen krijgt ook een leeg glazen flesje, bijvoorbeeld een bierflesje, waar hij of zij boven moet gaan staan.
Zo werkt het:
Als het spel van start gaat, moet iedereen zijn spijker zo snel mogelijk in de fles laten zakken. Je mag daarbij je handen niet gebruiken! ✋
Wie binnen de minuut het vaakst zijn spijker in het flesje heeft gekregen, wint.
Attractie 6: ZAKLOPEN
Neem enkele vuilniszakken en hou een wedstrijdje zaklopen in je tuin, inkomhal of op je oprit.
Start allemaal tezamen en wie het eerst aan de overkant is, wint! 🏅
Attractie 7: GLOW-IN-THE-DARK RINGWERPEN
Maak van de slaapkamer van je ouders, broer of zus een donkere kamer. 🌚
Zoek enkele doorzichtige plastic flessen en steek in elke fles ongeveer twee glow-in-the-dark-stokjes.
Maak met de andere glow-in-the-dark-stokjes ringen: je gebruikt best twee stokjes voor één ring.
Zo werkt het:
Wie binnen de minuut de meeste ringen rond de flessen werpt, wint.
P.S.: Je kan glow-in-the-dark-stokjes online bestellen, op onder andere fun.be!
🍩 Attractie 8: DONUTS-RACE
Elk geslaagd kermisuitje eindigt met iets lekkers: tijd voor donuts dus!
Span een koord of touw tussen twee voorwerpen of laat twee personen het touw vasthouden.
Zo werkt het:
Hang een donut aan de koord en eet hem op zonder handen! 🍩 Opgelet, want hij mag niet op de grond vallen!
Iedereen moet om de beurt proberen en wie zijn donut het snelst naar binnen werkt, wint.
Heb jij je huis tot een ketmis omgebouwd?
Stuur dan een filmpje of foto door naar ket@bruzz.be!